Proč? (LILO)

Ivo Peterka ifo na centrum.cz
Úterý Říjen 22 11:13:00 CEST 2002

Mam trochu "filozofickou" otazku. Nicmene pote, co me to uz tolikrat
nastvalo, tak jsem prestal pouzivat Linux. Proto by me docela zajimalo,
jestli neco nechapu, anebo jsem neco prehlidl.

Jak jsem se docetl (naposledy to bylo pro Red-Hat 6.2, vyssi verze
jsem uz nezkousel), tak pri instalaci Linuxu mam na vyber mezi bootovanim
z diskety anebo bootmanageru (LILO, GRUB). Na několika strojích se mi stalo,
že po nainstalovani system nenabehl proste proto, ze se kouslo LILO (ac jsem pak
patral ve zdrojich, kde je chyba, nikdy se mi to nepodarilo stoprocentne vyresit).
Neni mi jasne, proc bych mel na pocitac, kde budu mit pouze jeden system,
instalovat bootmanager. Napr. FreeBSD toto resi tak, ze krome  bootmanagera je
mozno naistalovat "standartni MBR", ktery proste "nastartuje system". Ptam se tedy:

Proc musi byt nainstalovan bootmanager i na stroj, kde bude pouze Linux.

Mylim-li se a lze-li nainstalovat Linux bez boot managera (ted ovsem nemyslim
bootovani z diskety ;o) ), pak se take rad priucim.

Dekuji predem za reakce.

IP