Komprimovany filesystem ?

Tomas Styblo tripie na cpan.org
Úterý Říjen 22 14:45:25 CEST 2002

Zdravim.

Snazim se najit nejaky realtime komprimovany filesystem pro Linux
s podporou cteni i zapisu. Mam na mysli neco podobneho, jako byl
kdysi Stacker nebo Doublespace pod DOS. Nenasel jsem bohuzel
zadny, ktery by byl v soucasne dobe udrzovany a pouzitelny pod
jadrem 2.4. Nejvice nadejnym se mi jevi projekt e2compr, bohuzel
vsak existuje pouze verze pro jadra 2.2.

Jeste lepsim resenim nez specialni komprimovany filesystem by
byla komprimovana loop device, podobne reseni jake je pouzito u
projektu LoopAES.

Pokud ma nekdo s necim podobnym zkusenosti, byl bych moc vdecny
za radu.

Na co potrebuji v dnesni dobe komprimovany filesystem ?

Provozuji pro skupinu lidi lokalni news server a stahuji do nej
kazdy den cca. 200 MB news feed pomoci Leafnode. Timto se mi na
disku vytvari stovky tisic malych souboru, ktere jsou velmi dobre
komprimovatelne a pod ext2 s block size 4KB navic zbytecne
zabiraji misto.

Idealnim resenim by dle meho nazoru byla prave komprimovana loop
device, na ktere by jako file system byl pouzit ReiserFS, ktery
je na takoveto pripady prace s tisici malymi soubory
optimalizovany.

Vzhledem k charakteru dat neni spolehlivost hledaneho reseni az
zas tak kriticka.

--
Tomas Styblo
tripie na cpan.org