Boot Linuxu ze zip100

Petr Sysel petr.sysel na seznam.cz
Úterý Říjen 22 17:38:37 CEST 2002

Dobry den.

Na jednom pocitaci mam nainstalovan Redhat 7.1 s jadrem upgradovanym rpm
balicky od RH. Shodou okolnosti neni v pocitaci floppy mechanika, ale
pouze zip mechanika. Ja bych chtel vytvorit na zip medium malou
distribuci linuxu, kterou bych v pripade havarie mohl opravit linux na
hardisku a nebo ji nabootovat v dalsim pocitaci. Na internetu jsem nasel
minidistribuci LEM, ktera je bez jadra; to se kopiruje z funkciho
systemu na hardisku. Na mediu jsem vytvoril ext2, distribuci jsem
rozbalil, prekopiroval jadro a nektere dalsi potrebne programy, upravil
konfiguracni soubory. Kdyz zip pripojim a udelam chroot do toho
adresare, v pohode nabehne bash. Problem je, ze nevim, jak s teto zipky
nabootovat.

Nejdriv jsem zkousel LILO. Na hardisku jsem pridal dalsi sekci v
lilo.conf pro natazeni jadra ze zipky. Pri startu jsem zvolil natazeni
jadra ze zipky, jadro se rozbalilo a spustilo, objevila se vyzva pro
prihlaseni. Usoudil jsem, ze vse funguje jak ma. Takze jsem zkusil
zmenit lilo.conf tak, aby se zapsala do boot sektoru zipky. Pri
instalaci se objevilo varovani
'device is not on the first disk'
a pri bootovani ze zipky se vypsalo jen
'L 01 01 01 01 01 01 ....'

Pak jsem zkousel GRUB. Chvilku mi trvalo nez jsem ho rozchodil tak, aby
mi nabootoval aspon system z hardisku, ale povedlo se. Ale nepodarilo se
mi ho nastavit tak, aby mi natahl jadro ze zipky ani kdyz bootuju z
hardisku (u lila aspon tohle fungovalo). A bootovani ze zipky skonci
hlaskou
'GRUB hardisk error'.
Kdyz jsem bootoval z hardisku a spustil si consoly grubu, tak se mi
zipka hlasila jako (fd0); i kdyz je potom v systemu jako /dev/hdc. Da se
  nastavit jako root (prikazem root (fd0), spravne pozna system souboru
ext2, takze na ni urcite pristoupi), ale pak pri
'kernel /boot/vmlinuz'
cely komp zatuhne a pomuze jen tvrdy reset.

Nedelal nekdo neco podobnyho? Da se vubec ze zipky natahnout jadro?

Dik za kazdy napad.

jadro vmlinuz-2.4.9-34
lilo 21.4-4
grub 0.91