Vyjednavani s Red Hat - licencni politika, zmeny v RH distrib ucich apod.

Miloslav Trmac mitr na volny.cz
Středa Říjen 23 19:00:33 CEST 2002

On Wed, Oct 23, 2002 at 02:49:12PM +0200, radek.karaffa na ct.cz wrote:
> PS: myslim, si, at si RH dela co chce,
> jestli pise gpl a nedodrzuje to, mel by dostat po hrebinku.
Red Hat uvolnuje svuj software pod GPL, s vyjimkou danych dvou balicku.
EULA atd. v rootu CD rika, ze licence je GPL vzdy, kdyz
neni v konfliktu s jinou licenci.

Americke trademarkove zakony vyzaduji, aby firma svuj trademark
"chranila". Jakmile se u soudu prokaze, ze trademark je pouzivan
jako obecny termin, ne ve smyslu toho, s cim se ma spojovat
(v tomto pripade s distribuci, sluzbami a podporou poskytovanou
Red Hat, Inc.), vlastnik o trademark prijde. Z tohoto pohledu mi
licence balicku pripada pochopitelna.

Porad me udivuje, ze je-li existence techto balicku takovy problem,
nikdo jeste neudelal kompatibilni nahrady pod GPL, BSD nebo necim
"prijemnym". Stejne tak me udivuje, ze ohledne licenci techto balicku
prosla za posledni dva mesice v {limbo,psyche}-list na redhat.com jedina
otazka a nikdo v tom nevidel takovy problem, jako lide tady. Pokud
si myslite, ze muzete Red Hat presvedcit, tohle neni spravne misto ;-)
	Mirek