Anonce: kniha IPv6 - Satrapa

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Čtvrtek Říjen 24 00:07:30 CEST 2002

Kouba Tomas wrote:
> prave vysla kniha o protokolu IPv6 a jeho konfigurace. Popisuje
 > i konfiguraci IPv6 na Linuxu. Adresa: http://www.neo.cz/IPv6.html

Uz ji mam doma a po zbeznem procteni ji nemuzu nez doporucit. Zejmena
teorie a principy jsou tam popsany velmi podrobne a prehledne.

Co se tyka linuxu, tak, pokud jsem si vsimnul, ho autor odbyva na jedne
strance. Slovo "odbyva" je celkem namiste - podle instrukci z knizky,
obavam se, si IPv6 router nenakonfigurujete. Navic se pan Satrapa
zarputile drzi starsich programu ifconfig&route, i kdyz moderni iptools
poskytuji vetsi moznosti. O {Net,Open,Free}BSD systemech je stranek o
neco vic, ale ani tak to neni zadna slava. Koneckoncu tato cast knizky,
nazvana "IPv6 v praxi" ma jen zhruba 30 stranek a pokryva i Windows,
Cisco, neco malo Zebry a neco malo bindu.

Hlavni cast "Jak funguje IPv6" ma stranek 170 a obsahuje opravdu
"vsechno co jste kdy chteli vedet o IPv6 a bali jste se na to zeptat" :-)
Nektere kapitoly jsou sice jiz zastarale (treba 10 stranek v kapitole o
DNS popisuje A6/DNAME zaznamy, ktere jsou jiz obsolete a nemaji se
pouzivat), ale to je holt udel knizek o modernich a rychle se
vyvijejicich technologiich.

Kazdopadne knizku doporucuji vsem, koho IPv6 zajima.

Michal Ludvig