Zvuk v KDE pro roota, ale ne pro uzivatele

Matej Cepl cepl na surfbest.net
Čtvrtek Říjen 24 05:06:29 CEST 2002

Dobrý den,

mám na svém Debianu (testing na notebooku Compaq Presario 1200)
několik nevyřešených problémů. Tak třeba:

když nastartuji KDE jako root, tak mi hezky zahraje úvodní znělka
a muzika normálně funguje (mám vlastnoručně zkompilovaný kernel
2.4.19 s kernelovými drivery pro mojí zvukovku ,,VIA
Technologies, Inc. VT82C686 AC97 Audio Controler (rev 21)`` (to
mi říká lspci), ale pokud se naloguji z kdm jako uživatel, tak se
neozve nic a na konzoli mi vyskočí hláška (zalomení provedeno
ručně):

	Assertion failed! chan->is_active == sg_active(chan->iobase),\
	via82cxxx_audio.c,via_chan_maybe_start,line=1196

Když v tom KDE potom nastartuji konzoli, tak musím nejprve
zavraždit všechny artsd (kterýžto démon tam někde je špatně
nastartovaný, takže artsplay se k němu nepřipojí, ale nový artsd
nelze nastartovat) a pak znovu nastartovat artsd. Pak mi skutečně
artsplay oznámí (při přehrání /usr/share/sndconfig/sample.au), že
se jmenuje Linus Torvalds, a že vyslovuje Linux jako Linux.

Po chvíli snažení se mi podaří nastartovat většinou i RealPlayer
a noatun.

Kscd pracuje, ale strašně potichu, takže aby to bylo alespoň
trochu slyšet, tak musím mít vytažený zvuk na maximum.

V /etc/modutils/sndconfig mám (opět jsem tady zalomil řádky):

	alias sound-slot-0 via82cxxx_audio
	post-install sound-slot-0 /usr/bin/aumix \
	-f /etc/aumixrc -L >/dev/null 2>&1
	pre-remove sound-slot-0 /usr/bin/aumix \
	-f /etc/aumixrc -S >/dev/null 2>&1

Máte někdo nějaké nápady, co bych mohl mít špatně? Kdybych
opravdu nemusel, tak by strašně moc nechtěl instalovat ALSu (už
mám toho kompilování kernelu docela plné zuby).

Děkuji

Matěj