DHCP a kabel modem

Jan Taimr j.taimr na chello.nl
Čtvrtek Říjen 24 21:24:06 CEST 2002

Patrik HYTHA wrote:

> Pod windowsama vse funguje O.K. ale linux mi porad nechce na sitove karte
> pridelit adresu z DHCP. Kdyz pridelim pevnou adresu, tak po siti normalne
> komunikuju. Zkusil jsem vsechno mozny co radi manualy, ale porad nic.
> Nevite nekdo v cem by mohl byt zakopan pes?

Co používáte pro natažení IP :
dhclient x pump x dhcpxd ?
U chello.nl se mi nepodařilo rozchodit dhclient, nespolehlivě chodí pump,
který většinou asi ve dvou třetinách případů, naprosto bezvadný je dhcpxd.
Kromě toho je potřeba přinejmenším v /etc/sysconfig/network-scripts v
ifcfg-eth0 či ...-eth1, podle toho, kolik máte síťovek změnit
BOOTPROTO=none
na
BOOTPROTO=<client>,
kde client je alternativně dhclient,pump,dhcpxd. Alespoň takhle to chce můj
lehce připonabouraný Mandrake...
Kromě toho někdy provider zkouší, jestli má na druhé straně pořád tutéž
kartu (lze vtipně vnutit pomocí MACADDRESS=.... v témže konfiguračním
skriptu) a někdy to chce i další žerty, které dhcpxd umí - viz man.
Mě to chodí s přepínači
-nwDRW
Snad to bude užitečné...
---
Jan Taimr
The worst computer virus is an end user...