Konfigurace web serveru - pamet

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Říjen 25 04:23:55 CEST 2002

On Fri, Oct 25, 2002 at 12:21:28AM +0200, info na perpetum.cz wrote:
> Muj zakaznik chce opustit formu webhostingu pro sve stranky a chce si
> pronajmout server primo od Tiscali.
>
> Nabizeji mu tam 'zakladni' varianu serveru s 256 MB pameti. Muj dotaz zni -
> neni to malo? Podle meho laickeho pohledu je, sam mam v pocitaci vetsi pamet
> ;-)
>
> Pojedou tam zhruba jen 4 weby, ale celkem solidne vyuzivajici databaze
> (MySQL) a s celkovou navstevnosti vsech webu dohromady tak kolem 3000 - 5000
> stranek denne.

Tak tím se opravdu netrapte. Spravuji server, který využívá databázi
(Firebird) docela mohutně, návštěvnost teď v říjnu průměrně 7500 stránek
denně (po odečtení robotů, ale nechce se mi počítat, kolik by to bylo
s nimi). Jinak tam běží samozřejmě ještě DNS, SMTP, POP3 a další, všechno
jako poctiví démoni, žádný inetd. Využití paměti kolem 30MB (po odečtení
cache), využití procesoru zanedbatelné. Takže bych se na vašem místě vůbec
nebál, že by snad 256MB bylo málo.

                                                            Michal Kubeček