Nasazeni linuxu v podniku - reference, zkusenosti

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Neděle Říjen 27 23:06:16 CET 2002

Dne Sun, Oct 27, 2002 at 06:31:32PM +0100, Jan Kubik napsal:

> zakaznik ma od Vas server se SAMBOU - ma problemy
> pri napojeni win-stanic - jak overujete?

Tohle se overuje vzdycky u zakaznika. Problemy tohoto typu totiz nikdy
neodladite jinde nez v miste, kde k nim opravdu dojde.

> zakaznik ma od Vas Mail server s clienty pod windows
> objevuji se problemy s Outlookem - kde a jak overujete?

dtto

> na konferenci pripravujete prezentaci a je vyzadovana v ppt.
> jak postupujete

Tohle se vzdycky rozpada do nekolika rovin. Jedna je predneseni prispevku.
Nezazil jsem, ze by si prednasejici nesmel prinest vlastni notebook a
odprezentovat to z nej. Takze tohle je problem jen u lidi, co notebook
nemaji (studenti napr.) nebo si jej programove odmitaji koupit.

Dalsi rovina je vydani slajdu v tisku. Tady obvykle postaci dodat vzorove
vytisky pro fotosazbu.

A treti rovina, vydani textu na nejakem CD. To je asi nejvetsi orisek, ale
da se resit bud konverzi do html, nebo do jpg (na CD je mista dost) a nebo s
vynalozenim o neco vetsi namahy se z toho da udelat pdf.

V tech oblastech co jste jmenoval az tolik problemu neni. Spise mam potize s
tim, ze mi zakaznici volaji, ze nemohou precist mail, ktery dostali (to co
oni vytvori samozrejme precte kazdy) a nebo maji potize s otevrenim souboru,
resp. s prichodem OO spise s tim, ze treba v excelu vidi tabulku jinak, nez
si ji autor prestavoval. Typicky treba cenik. Ceniky nekterych firem
obsahuji makra, ktera skryvaji ceny, ktere nemaji byt videt, protoze jsou
pro jine dealerske kategorie. OO zobrazi vsechno a jsou z toho obcas
mrzutosti (ne ze by to nebyla vina autora tabulky). Dalsi problemovou
oblasti je situace, kdy dostanete dokument, ktery mate upravit a vratit
zpet. OO totiz nekdy zobrazi dokument hnusne. Kdyz si to lide vytisknou pro
sebe, tak jim je to jedno, nebo, nic zleho netuse, rikaji, ze autor je blb,
ktery neumi formatovat. Jenze kdyz nekdo vezme soubor, zapne revize a posle
ho nekomu kdo ma OO a ten ho opravi, nestaci se puvodni autor divit.
Nebo funkce wordu na porovnani verzi naprosto selze, kdyz porovnava
wordovsky soubor se souborem, ktery protekl OO. Ten potom ten kdo to chtel
pouzit nadava jak spacek. A beda kdyz nejste v rovnopravnem postaveni.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pesimista vidi v ementalskem syru jen ty diry.