your mail

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Pondělí Říjen 28 01:38:20 CET 2002

On  0,  wrote:
> From: Pavel Benisek <benny na vogel.cz>
> Subject: Re: Mount disku
> Date: Sat, 26 Oct 2002 14:41:29 +0200
> To: linux na linux.cz

> man fdisk (nastavit partitiony)
> man mke2fs (format)
> man fstab (mountovani pri startu)
>
> Pavel Benisek

Ano, typicka odpoved tady v konferenci, skoda. Byt v kuzi toho cloveka, asi
bych padl pod stul. Man, man, man. Nic jste touto odpovedi nedokazal...

Pokusim se byt sdilejsi, protoze tazajici se kolega neni profi uzivatel, jinak by se
neptal, ze :)

Takze. Disk zapojde. Pomoci fdisk /dev/hdb (pokud /hda je vas prvni disk) si
musite na disku nastavit partitions pomoci fdisk. Tam zvolite n jako new a
pak velikost, a nakonec typ, pomoci L zvolte typ 83 = Linux.

Pak na disku vytvorte system, pomoci mkfs -t ext2 /dev/hdbx (kde x je
partition, kterou jste si vytvoril pomoci fdisk).

Nakonec si v souboru /etc/fstab pridejte radek:

/dev/hdbx       /       ext2    defaults 1 2

A mate to. Budete si muset pohrat s tim defaults na konci, urcuje to
pravidla a pristupova prava

Martin K.