"step by step" instalace ovladacu nVidia

OldFrog oldfrog na volny.cz
Pondělí Říjen 28 22:11:59 CET 2002

Otevrete terminal a napisete

glxgears

a <ENTER>. Cekate, az vypise do terminalu nekolikrat vysledek
mereni, pak prepnete focus na xterm a stisknete CTRL+C. Tim
program ukoncite. Pomoci SHIFT + "leve mysitko" oznacite v xtermu
vysledky, prepnete do mailoveho klienta a stiskem "stredniho
mysitka" (nebo obou mysitek soucasne v pripade dvoumysitkove
mysi) vlozite vysledek. Pokud Vas klient bezi rovnez v xtermu,
stisknete pri vkladani zas klavesu SHIFT. Hotovo.

Poznamka - rychlost otaceni glxgears zavisi na velikosti okna,
pokud jej zmensite, otaceni se zrychli a naopak. Ja jsem meril
pri implicitni velikosti. Vzhledem k tomu, ze otaceni kolecek
interferuje s blikanim monitoru, nelze pri vyssich rychlostech
vizualne zhodnotit rychlost otaceni, muze se treba stat, ze
kola "stoji". Podobne jako ve filmu.

Posledni moudro: Pokud by Vam nejaka GL aplikace bezela neumerne
pomalu, muze to byt tim, ze pouziva misto Nvidia GL knihovny
v systemu rovnez instalovanou MesaGL. V takovem pripade staci
predelat symbolicke odkazy /usr/lib/libGL.so /usr/lib/libGL.so.?
tak, aby ukazovaly na knihovnu od NVidie: libGL.so.1.0.3123.
Zmena se projevi az po zadani prikazu "ldconfig".

Rychla kola preje
OldFrog.