Uff (Povzdech) [ Was Kernel 2.4.18-17.7.x nejde prelozit s glibc-kernheaders-2.4-7.16 ]

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Říjen 29 15:29:41 CET 2002

> A1: Occasionally, changes in the kernel headers cause problems with
> the compilation of libc and of programs that use libc.

Toto je tvrzeni bez dukazu.  Jake problemy nastanou  muzou
nastat ? A proc ? A kdo bude v takovem pripade vinen - spatne
napsana aplikace nebo prilis velky skok ve vyvoji kernelu ?

Kdyz bych nekdy prekladal glibc, pak bych ji naopak radeji
"napasoval" na aktualni kernel (aby si spolu dobre "rozumeli")
nez aby se pouzivaly hlavickove soubory treba kdovi jak stare.
U prekladani aplikaci vyuzivajicich (g)libc je to stejne tvrzeni
jak uz bylo receno v predchozim prispevku - ale bez zduvodneni.

> A3: For starters, you should never use kernel headers directly from user
> space programs.

Nemel bych .. ale proc ??

> You cannot be guaranteed a consistent interface across
> different versions of the kernel, much less across architectures (even for
> the same version of kernel source).

S architekturou si nehraji - stejne jako drtiva vetsina lidi v
teto konfere.

> If you
> need kernel headers, then use one of the provided kernel-headers-x.x.x
> packages provided for each architectures,

Aha. Takze misto (neustalych) zmen v hlavickovych suborech
probezne menenych kernelu (cca 10x do roka) se budou hlavicky
menit jen cca 3-4x do roka (pri upg balicku glibc*). No to je
opravdu velky rozdil!

> ... or include the kernel headers
> (or just the parts of the headers) you need directly in your source for
> compilation. Only this way can you ensure a consistent state.

Tuto cast jsem asi nepochopil. mohl by to nekdo rozvest ?

Kdyz to shrnu : Hlavicky z aktualniho jadra by se nemely
pouzivat. Misto hlavicek jadra 2.4 (tedy ze "stabilni" rady) se
pouziji hlavicky ze "stabilniho" jadra, ktere je o 1 - 2
podverze zpatky. Poradne zduvodeni chybi co by se stalo kdyby
... chybi.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s