Navod na zlepseni fontu - XFT hack

Úterý Říjen 29 22:08:48 CET 2002

On Wed, 23 Oct 2002, Jaroslav Lukesh wrote:

> Je to o tom, ze TTF se pocitaji s 32bitovou sirkou cisla, kdezto PS se
> pocitaji jako float. Kdyz TTF na linuxu bylo v plenkach, byly hnusne prave
> proto, ze se pocitaly jako float.

To je strucne, vystizne...a ponekud zavadejici.

Je pravda, ze pred davnymi casy bylo behem vyvoje FreeType zjisteno, ze
jsou-li vypocty pro hinting TT fontu provadeny presne, tak vysledek neni
idealni, nebot fonty byly "optimalizovany" pro zaokrohlovaci chyby v MS
Windows 3.1, ktere byly pochopitelne propagovany i do novejsich verzi.
Dokonce je mozne, ze se nektere vypocty musely orezavat na 16 bitu a ne na
32 (David Turner by si urcite vzpomnel <g>).

Nicmene uvedeny problem byl zjisten a vyresen jiz davno. Davno pred
FreeType 2, ktere se dostalo do XFree86.

Vymena libfreetype, ke ktere bylo nabadano v puvodnim prispevku, ma jiny
vyznam. FT2 ma totiz by default vypnuty interpreter hintu v TTF, protoze
na jednu naprosto klicovou vec, bez ktere je ten interpreter na houby, ma
Apple patent. Bez interpreteru se pouziva autohinter (rozumej kod, ktery
se umele inteligentne snazi tvar pismen prizpusobit pixelum), jehoz
vysledky jsou celkem slusne, ale kvality rucne vyrobenych hintu to
(vetsinou) nedosahuje. Nahradni libfreetype ma upraveny autohinter, aby
fungoval (aspon dle autorova nazoru <g>) lepe.

--Pavel Kankovsky aka Peak
"Welcome to the Czech Republic. Bring your own lifeboats."