Silne OT: Nakupovani v zahranicnich internet shopech

Středa Říjen 30 11:59:15 CET 2002

On Wed, Oct 30, 2002 at 08:11:07AM +0100, Kovar Jan wrote:
> DD.
cau

> Diskutovalo se tu nejakou dobu o koupeni Sharp Zaurus v zahranicnim inet
> shopu. Muze se mi ozvat nekdo, kdo uz takhle nakupoval (cokoliv). Klidne
> soukrome, at nezatezujeme konferenci.
No myslim, ze to moze zaujimat viacerych. Hned na zaciatok podotknem, ze cez
internet platim 100% pod linuxom :-).

Kupoval som uz strasne vela veci, hardware, software, muziku, dvdcka, knihy,
hry, z celeho sveta (Holandsko, USA, Singapur, Hongkong, Nemecko, ...). Ked
ide o firmu s dobrou povestou, da sa v pohode kreditkou (Mastercard, Visa,
blahblah). Pre "neznamych" sa da casto pouzit paypal, co ma tu vyhodu, ze im
nemusis povedat cislo kreditky. S paypalom ma vsak dost ludi problemy ohladne
reklamacii, s normalou bankou je to istejsie. Ja som zatial problemy nemal.

Poplatky: za Mastercard platim fixny rocny poplatok. Ucet mam v EUR, takze sa
to musi preratavat a spoplatnovat dodatocne. Ked platis priamym prevodom, tak
tie poplatky su dost mastne, s kreditkou je to lacnejsie.

Co sa tyka dovozu, uz tu bolo spomenute, ze obcas to ludia posielaju ako
"darcek", avsak nie vzdy to klapne. Potom treba platit DPH a v zavislosti od
typu aj clo. CDcko mi ako darcek vacsinou prejde, ale so zaurusom by som sa na
to nespoliehal. Este podotknem, ze byvam v Rakusku, takze tento posledny
odstavec je v CR/SR mozno inac, co sa tyka kariet je to vsak IMHO to iste.

Priklad: v auguste som kupoval z USA iRiver ChromeX (mp3 plejer), stal
aj s postovnym/balnym 128,95$, poukazal som cez paypal a odratalo sa mi to z
kreditky. Vydavatel kreditky to preratal s tohodnovym kurzom, priratal si 1,32
EUR poplatok, a pri prevzati som slecne z DHL platil 33,20 EUR dph+clo.

> Diky
>
> TNX
Bye,

Disclaimer: This E-mail, because of shabby security on the Internet, in no way
            reflects my thoughts or intentions. It may even not be from me!