Vyber Linux distribuce podobne Redhatu zabirajici malo mista

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Středa Říjen 30 12:24:59 CET 2002

Dobry den.
Potrebuju nainstalovat FW vcetne nejakych dalsich sluzeb na stary stroj s
P166, 1,6GB HDD a 128MB RAM. Mimo iptables, tam pobezi squid, postfix,
squirel web mail, anomy sanitizer.
Mam ten problem, ze jsem vzdy pouzival pouze Redhat, takze jej znam nejlip.
(chci rict, ze jiny linux jsem prakticky nemel v ruce) Tam bych tohle celkem
bez problemu udelal. Jenze jsem to zkusil jen tak zkusebne na jinem stroji a
instalace Redhatu 8 s uvedenymi programy zabrala priblizne 1GB. Kdyz k tomu
pridam swap a pripustim, ze nejake misto se ztrati pri rozdeleni disku, tak
mam obavu, ze tam zustane moc malo mista. Nehlede k tomu, ze squid bude
potrebovat nejake misto pro svoji cache.
Zkousel jsem samozrejme zestihlovat Redhat, ale byla to umorna prace, kde
jsem porad padal hloubeji do problemu se zavislostma. Mate nekdo nejaky tip,
jak zestihlit Redhat, aby zabral tak do 500MB? Neco jsem nasel na root.cz,
ale bylo to dost obecne. Moc mi to nepomohlo. Me prijde, ze 1GB je strasne
moc. Samozrejme zkusim i starsi verze RH, ale nejsem si jisty, jestli to
bude k necemu dobre.
Muzete pripadne nekdo doporucit distribuci, ktera by byla prijatelna pro
cloveka znaleho pouze Redhat, ale ktera by nezabirala tolik mista na disku?
Samozrejme je nutna moznost pouziti rpm.

Diky

TNX