Vyber Linux distribuce podobne Redhatu zabirajici malo mista

Zdenek Kaminski xkaminsk na fi.muni.cz
Středa Říjen 30 13:55:34 CET 2002

Dobry den,

On Wed, 30 Oct 2002, Petr Simek wrote:

> Co proste pri instalaci odskrtat vsechno co nabizi v tech hlavnich menu
> a zvolit si ze si baliky oznacite sam a pak si vybrat jen to co Vas zajima.
>
> Nebo si nevybirat nic, nechat nainstalovat jen zakladni system (odhaduju to
> do 400MB a i z toho se da jeste vyhodit :-) a pak si potrebne baliky
> doinstalovat rucne ...

No zrovna dneska jsem instaloval na jeden stroj rh8.0 a protoze jsem mel
trochu casu, tak jsem udelal nasledujici:

instaloval jsem v textovem modu a v nabidce jsem zvolil "rucni vyber
balicku" ci jak se to jmenuje, a vsechno jsem odskrnul. Pokud si dobre
vzpomninam, tak v graficke instalaci je mozne zvolit minimalni instalaci a
ta by mela zabrat neco pres 400MB. Ja instaloval po siti :-)

Po one me "minimalni instalaci" rh8.0 zabere cca 400MB

Jenze i nadale tam je hafo balastu. Tak jsem odinstalovaval dalsi
baliky. Mym cilem bylo, aby tam zustal:

sendmail, samba, bind, httpd (ovsem bez php, mysql, ...), perl, nfs a
nejake sitove utilitky (ping, iptables, traceroute, tcpdump,...)

Vim, ze jsem se dostal na hodnotu neco kolem 250MB :-)

No a co me na tom stve nejvice? Seznam baliku pred a po uprave, taktez
zabrane misto na disku pred a po jsem mel ulozene v textaku, ktery jsem
mel v /tmp. A protoze /tmp je na tmpfs a ja pred chvili ten stroj
rebootnul, tak jsem to prisel. Ale ta hodnota 250MB je mozna a tech baliku
tam bylo mezi 167-200ks rpm :-)

Promazanim /usr/share/doc a /usr/share/man by se dalo dosahnout uspory v
one postupravene minimalni instalaci 27MB. Ale to uz by rpm -Va nepsalo
nic hezkeho :-)

Toz tak.

P.S. Vim, ze existuji mnohem minimalnejsi distribuce, bla bla bla, ja jsem
si jen takto hral. Nic vic, nic mene, nema smysl me pocinani komentovat
:-)

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://merlot.ics.muni.cz/