LTSP - zkusenosti

Neděle Září 1 15:15:02 CEST 2002

On Sun, Sep 01, 2002 at 01:02:10PM +0200, Ondrej Rusek wrote:
> Zdravim,
Cau.

> mate prosim nekko zkusenosti s provozem LTSP (Linux Terminal Server
> Project)? Zajimaly by me jakekoli zkusenost a postrehy, zvlaste otazka
> potrebneho vykony severu.
Nieco take pouzivam, nie je to priamo LTSP ale ma to z neho nejake casti.

> Napr. pro ucebnu s cca 15 diskless stanicemi, na kt. by bezel xserver.
Minimum na kvalitnu pracu je zhruba Pentium (kludne aj 60), PCI sietovka
10/full, PCI alebo AGP graficka s 2MB, 16MB RAM a 100MB disk na swap (LTSP
zvlada aj swapovat cez siet ale ja som to neskusal). Zvladne to aj 486, ISA
karta a VLB graficka, ale uz to neni ono :-). Menej ako 16MB RAM neodporucam.

> Bylo by vubec pouzitelne napr. chtit provozovat vyuku kancelarskeho baliku
> OpenOffice - tedy na vsech stanicich by bezel napr. editor z tohoto baliku?
Ano, je to uplne v pohode zvladnutelne.

> A co treba, kdyby si vsichni na stanicich pustili Mozillu?
Tak budu bezat mozillu :-).

> Je mozne server vybavit tak, aby to bylo pouzitelne?
Zavisi, co konkretne s tym chcu robit. Pre popisany ucel (Mozilla,
OpenOffice) * 15 by s 1GHz a pol giga ram malo uplne v pohode stacit (teda
rychlost bude taka, ako keby mal kazdy user relativne novy pocitac). Fungovat
to bude aj so slabsim HW, ale bude to pomalsie. Najdolezitejsia je RAMka, ked
bude malo penazi, radsej kup pomalsi procesor a viac ramky, pod pol giga
nechod. Yo a bolo by to dobre pichnut na switchovany segment a server aby mal
100/full.

Okolo februara som posielal do listu nejake "mini-hautu". Najlepsie na tom z
hladiska admina su extremne nizke naklady na udrzbu, ja som od marca ked to
bolo u nas nasadene okrem poldek --up --upgrade-dist vlastne nic nerobil (no
zakladal som ucty a zvysoval quoty ale to sa nada nazvat skutocna
"adminstracia") a ludia s tym denne pracuju.

> S pozdravem
Bye,

            Give a man a fish and you feed him for a day;
     teach him to use the Net and he won't bother you for weeks.