Transparentni proxy SQUID + autentizace

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Pondělí Září 2 07:57:51 CEST 2002

Tomas Valousek wrote/napsal:
: Dobry den,
: je mozne nejakym zpusobem "ukecat" Squid, aby vyzadoval autentizaci i
: pri pristupu pres transparentni proxy, tedy nezavisle na nastaveni na
: klientovi? Bohuzel jsem se ve vsech dokumentech docetl, ze to mozne neni,
: presto doufam, ze nejake reseni muze existovat ;-)

    Já bych té dokumentaci věřil :-)

    Uvědomte si, že když je squid transparentní, tak tam (z pohledu
klienta) žádná cache není. A jak se chudák klient má autentizovat proti
něčemu, co tam není?  Ztrácíte tím výhodu transparentní cache, že
cacheuje, aniž by o ní někdo věděl.

    Potkal jsem cache od Symantecu, která umí taky jet v transparentním
režimu a autentizovat se tam dá, ale je to řešení principiálně jinak.
Pokud si to chcete dodělat do squidu, tak vám nikdo nebrání.
   1) při prvním přístupu na url_za_cache se provede redirect na stránku
         http://cache.host/login?target=url_za_cache
   2) na této stránce je klasický login screen, kde se uživatel přihlásí
   3) pokud se autentizace povede, tak se skočí na url_za_cache (a cache
      si pamatuje, že tato IP patří k tomuto počítači) jinak zobrazí stránku
      o nepovoleném přístupu.

  Pokud jste schopen si toto sprogramovat, tak budete děsně slavnej, ale
jinak bych to neřešil a donutil uživatele nastavit si proxy-cache. Když
k tomu přidáte pár pravidel na paketovém filtru, tak jste vyhrál.

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>
Tacoma Computers, Staňkova 18a, Brno, CZ                http://www.tac.cz/