Nastaveni chroot pro unix regulerni uzivatele wu-ftpd

David Ťok ddt na coolnet.cz
Pondělí Září 2 17:42:38 CEST 2002

On Mon, 2002-09-02 at 16:54, Michal Vymazal wrote:
> Zdravim vsechny
> Muzete mi nekdo poradit, jak nastavit chroot pro unix regulerni uzivatele ve
> wu-ftpd? Dival jsem se do archivu konference a precetl manual k ftpaccess,
> ale moudry z toho nejsem.
>
> Jde o to, aby jakykoliv prihlaseny (unix regulerni) uzivatel (krome root)
> nemohl ve wu-ftpd vyskocit z adresare /home.

v /etc/passwd nastavite u uzivatelu, kteri se maji chrootovat cestu:
/home/./uzivatel

vsechny tyto uzivatele strcite do jedne skupiny (ftpchroot) a v
ftpaccess nastavite:

guestgroup ftpchroot

nemusi to byt primo jejich vychozi skupina, staci prislusne prirazeni
uzivatelu v /etc/group.

jinak v /home musi byt i programy ls a vsechny knihovny, ktere tyto
programy potrebuji

/home/bin/ls
/home/lib/...

.... da se rict podstrom anonymniho ftp, bez adresare pub/ a nebo
staticky slinkovane ekvivalenty techto programu, to je na vas.

--
        david tok, uid: 0, C14H9Cl5 na coolnet.cz