Trvale plynouci cas?

Pondělí Září 2 18:42:27 CEST 2002

On Mon, 2 Sep 2002, Michal Dobes wrote:

> Mam sanci dostat se k nejakemu casovaci, ktery by nebyl ovlivnen
> korekcemi NTP demona? Kernel je 2.2.19 s RT linux 3.1 patchem.

Tedy NTP demon by se k skokovym zmenam mel uchylovat jen v nejvetsi nouzi
(prilis velka odchylka), ale to je ted jedno.

Existuje jakysi navrh API, kde aplikace rekne, zda u hodin dava prednost
tomu, by byl vraceny udaj presny globalne (tj. minimalni odchylka od
skutecneho casu) nebo lokalne (tj. spravne dlouhe intervaly) a zda trva na
tom, aby byl cas monotonni (v pripade zmen). Ale nevim, jestli to Linux
implementuje. Tedy v pripade 2.2 vim, ze ne -- leda by to bylo v tom RT
patchi.

Ovsem jedna cesta, jak absenci toho API obejit, mne napada: na jiffies
(exportovane do userspacu skrz tusim /proc/uptime) nema nic krome rebootu
vliv, takze jako etalon k mereni kratkych intervalu jsou celkem vhodne.

--Pavel Kankovsky aka Peak
"Welcome to the Czech Republic. Bring your own lifeboats."