instalace_mysql

Marián Kyral marian.kyral na tiscali.cz
Pondělí Září 2 20:49:38 CEST 2002

Milan Vobecky wrote:
> [...]
> GHOSTA, ktery je timeware z 1997 nebo si myslite, ze jsem tak blbej a neumim
> si nastavit time?
> Verze mysql 3.23.13a-1cz jak rpm tak zdrojak, zkousel jsem jeste 3.23.52-1,
> ale uz jen rpm.
> No divne je na tom to ze na ostatnich strojich instalace v probehla v
> poradku, ale jen na jednom, ktery pouzivam jako webserver se mi to nedari.
> Nejhorsi je to, ze mi to nedava zadnou hlasku a instalace skonci vypisem
> "creating columns_priv table" a dal jen cerna obrazovka bez promtu.
V mysql_install_db (3.23.49-3) je

echo "Installing all prepared tables"
if eval "$execdir/mysqld $defaults --bootstrap --skip-grant-tables \
          --basedir=$basedir --datadir=$ldata --skip-innodb
--skip-gemini --skip-bdb $args" << END_OF_DATA
use mysql;
$c_d
$i_d

$c_h
$i_h

$c_u
$i_u

$c_f
$i_f

$c_t
$c_c
END_OF_DATA

kde v $c_c jsou příkazy pro vytvoření columns_priv tabulky.
a pokud to selže následuje:

   echo "Installation of grant tables failed!"
   echo
   echo "Examine the logs in $ldata for more information."
   echo "You can also try to start the mysqld daemon with:"
   echo "$execdir/mysqld --skip-grant &"
   echo "You can use the command line tool"
   echo "$bindir/mysql to connect to the mysql"
   echo "database and look at the grant tables:"
   echo
   echo "shell> $bindir/mysql -u root mysql"
   echo "mysql> show tables"
   echo
   echo "Try 'mysqld --help' if you have problems with paths. Using --log"
   echo "gives you a log in $ldata that may be helpful."
   echo
   echo "The latest information about MySQL is available on the web at"
   echo "http://www.mysql.com"
   echo "Please consult the MySQL manual section: 'Problems running
mysql_install_db',"
   echo "and the manual section that describes problems on your OS."
   echo "Another information source is the MySQL email archive."
   echo "Please check all of the above before mailing us!"
   echo "And if you do mail us, you MUST use the /usr/bin/mysqlbug script!"

1) zkusil bych se podívat do logu. Kde to je zjistíte z proměnné $ldata
    přidejte například před instalační sekci
    echo $ldata
2) pokud to nepomůže, zkuste strace. Přidejte "strace -o /tmp/vystup" takto

if eval "strace -o /tmp/vystup $execdir/mysqld $defaults --bootstrap
--skip-grant-tables \
          --basedir=$basedir --datadir=$ldata --skip-innodb
--skip-gemini --skip-bdb $args" << END_OF_DATA

Po spuštění skriptu bude strace zapisovat veškerá volání do souboru
"/tmp/vystup"  (můžete si tam dosadit jakýkoli soubor)

A pokud z výpisu nebudete moudrý tak pošlete konec, kde bude na čem skončil.

--
Marián Kyral
email : marian.kyral na tiscali.cz

         checking for intelligent life... not found
                           The Gimp 1.2 (configure)