Sed

Středa Září 4 08:16:43 CEST 2002

rikitin na centrum.cz píše:
> Dobry den,
>
> mam problem se sed-em, pokud potrebuji zamenit jeden retezec za
> druhy v souboru, ve kterem se vyskytuji radky vetsi nez 800
> znaku, tak se mi prevede pouze prvni vyskyt retezce1. Me sed
> nejake omezeni delky vstupniho radku?
>
> Pr. sed -e 's/RET1/RET2/' soubor.txt
>
> Dale jsem se chtel zeptat, jak donutit sed, aby zmeny probehly ve
> vstupni souboru?
	V sedu nijak, ale stejnou konstrukci můžete použít v edu, nějak
takhle:
ed - soubor  <<KONEC
g/vzor/s/kbh02/kbh03/g
g/vzor/s/kbh01/kbh02/g
g/vzor/s/kbh23/kbh01/g
KONEC

Samozřejmě to jde také v perlu, awk a jiných složitějších jazycích, ale
přitom o edu málokdo ví, i když má příkazy skoro stejné jako populární sed.