cbq again

Jan Povolny, UTRV povolny na utrv.ujep.cz
Středa Září 4 08:16:48 CEST 2002

Dobry den,

procetl jsem archiv teto konference, ale stale si nejsem jist resenim
problemu, diskuse se vzdycky stoci nekam jinam. O co jde?

Mam klasickou situaci:

Internet ----eth0 vnejsi IP----LINUX-SNAT----eth1:x vnitrni IP------masina
vnitrni IP

Potrebuji nastavit standardni shaper pro tu masinu na vnitrni siti.
Predpokladejme, ze ma cislo 192.168.5.1

Pro oba smery mam tyto konfiguraky v /etc/sysconfig/cbq:

download pro celou podsit
----------
DEVICE=eth1,10Mbit,1Mbit
RATE=32Kbit
WEIGHT=3Kbit
PRIO=5
RULE=192.168.5.0/24
----------
pro upload
-----------
DEVICE=eth0,10Mbit,1Mbit
RATE=32Kbit
WEIGHT=3Kbit
PRIO=5
RULE=192.168.5.0/24,

No a nefunguje to, pro download omezeni plati, pro upload nefunguje. Z
diskusi na cz.comp.linux jsem tak nejak vyrozumel, ze ten upload pres
maskaradu nelze omezit, me to ale pred upgrade serveru fungovalo, alespon
mam ten dojem...upload jsem nikdy az tak nehlidal (ted uz je velky duvod).

Prosim o navedeni na spravnou cestu.

Dekuji
Jan Povolny