LAN za dvojitou maškarádou - jde to ?

Josef Vondra vondra na miom.cz
Čtvrtek Září 5 06:06:37 CEST 2002

Dobrý den,
 pokoušel jsem se najít viz subj. v konferenci, ale marně proto se obracím o
pomoc
Vzniknul mi následující problém s propojením dvou pracovišť. Situace je nyní
následující
Server 1	RH7.0
eth0 inet
eth1	192.168.0.100/255.255.255.0
sl0	192.168.2.2/255.255.255.252
gw inet

Server 2	RH 6.2
eth0	192.168.1.100/255.255.255.0
sl0	192.168.2.1/255.255.255.252
gw sl0

na serveru 1 je nastaveno pomocí ipchains maškaráda pro síť 192.168.0.x a
192.168.2.x vše běží OK. Přes seriovou linku (imho Gigaset M101 na 300m je
pěkná hračka) je propojena druhá lokalita. Na serveru 2 je nastaven masq pro
192.168.1.x . Problém ale je, že ping, traceroute projdou vpořádku, ze
serveru 2 se na inet dostanu, pokud se ale pokouším o www nebo ssh či ftp,
tak to ze sítě 192.168.1.x nejde. Vždy ...navazuji spojení a následně
vypršel timeout, jako kdyby pakety nevěděli jak se vrátit. Máte někdo nápad
jak tuhle situaci vyřešit?

díky pEpA