linux a traffic shaping

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Čtvrtek Září 5 09:42:38 CEST 2002

Zdravim,

mam zopar otazok, ktore by mi mohli zodpovedat skusenejsi pouzivatelia -
tykaju sa traffic shapingu na linuxe

- moznost nastavenia shapingu na konkretnu MAC adresu sietovej karty
  (min a max rychlost, priorita)
- QoS pre potreby VoIP
- meranie spotreby konkretnej MAC adresy v zavislosti na case (podobne
  ako mrtg, ale v podobe pravidelnych zaznamov do databazy - napr. sumar
  za poslednych 5 minut)
- dostatocny vykon pre cca 2000 adries

staci ma nasmerovat na nejake howto, clanky, diskusie, pripadne pridat
nejake skusenosti - chcem vniknut do danej problematiky

aby som nebol ukamenovany za to, ze som si to najprv nevyhladal, tak
uvadzam zopar odkazov na dokumenty, ktore budem citat v najblizsom case,
najprv som si samozrejme pozrel:
http://www.linux.cz/lists/archive/linux/
http://www.root.cz/search.phtml?word=shaping

http://lartc.org/
http://www.tldp.org/HOWTO/Networking-Overview-HOWTO-8.html#ss8.6
http://feela.network.cz/ltc.html
zdrojaky kernelu a Documentation/networking/shaper.txt

nasiel som aj priamo v debiane nejake utilitky:
iprelay - User-space bandwidth shaping TCP proxy daemon
shaper - Traffic Shaper init script for Linux
shorewall - Shoreline Firewall (Shorewall)
trafficd - Frogfoot Networks Quality of Service daemon

takze kopa dokumentacie ma caka uz teraz ;-))) a startovaci bod by som
uz mal, podelte sa teda s vasimi skusenostami (hlavne co sa tyka
vykonnosti a zataze, jednoduchosti nastavenia - nainstaluje to sice
admin, ale menit zoznam privilegovanych bude obycajny user - t.j. nejake
web rozhranie, atd. atd.)

DAKUJEM

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471