Co na SUN?

Lukas Cirkva L.Cirkva na sh.cvut.cz
Čtvrtek Září 5 20:50:26 CEST 2002

Dobry den.

Jan Houstek napsal/a:
> Dostal se mi do drapu jeden SUN, konktetne Ultra 10. Rozhoduju se, co na
> ni nainstalovat. Zda se mi, ze to neni az zas tak spatna masina, 333MHz
> sparcidlo, 512MB RAM, IDE disk (skoda ...). Moznosti vidim asi takto:
>
> Solaris 2.6 (ten je totiz na CD v krabici)
> Solaris 9
> Linux 2.4.x
> NetBSD

Zalezi na tom co chcete na danem serveru provozovat. Osobne zastavam
nazor, ze na Sun patri Solaris, ale u stanic U10 apod. to neni
takovy rozdil, na enterprise apod. radu rozhodne Solaris. NetBSD na SUNech vubec neznam.

> Vim, ze solarisu by se tam asi libilo nejvic, ale na linux jsem zvykly a
> lepe se v nem vyznam.
>
> Nejvic by se mi asi libilo, kdybych tam dal zaklad ze Solarisu 9 (kernel,
> Xka a nejnutnejsi veci kolem) a na zbytek pouzil GNU veci (bash, vim, gcc,
> apache, samba, kde/gnome, ... proste to, co znam a pouzivam na linuxech).

Brzo by mela vyjit Solaris 9 verze s Gnome2.0.
Solaris 9 se od Solarisu 8 lisi "jen" ve sprave pameti a pridanych
programech, GNU apod. Samotny kernel, balickovani, knihovny se temer vubec nezmenily.
Na solarisu 8 pouzivam velky pocet freeSW.

> Hodne gnu baliku podle vseho roste na http://sunfreeware.com. Pro
> Solaris 9 je jich ale jenom par, daji se pouzit ty pro verzi 8? A jak je
> to s kompilatory, je vhodne pouzivat gcc (3.2) nebo ne?

gcc 3.2 je dosti novy, osobne jsem nezkousel, ale mozne to urcite je.
Opravdu je nutne vyuzivat tak novy kompilator?

> A jak je to s linuxem? Budou fungovat X-ka? Jde to nejak ubastlit 64-bit
> kernel i userland? Vim, ze kernel je 64-bit, ale userland ne? A neslo by
> mit alespon 64-bit glibc?

Ano naprosto bez problemu, zkousel jsem na U10 a sparcstejsnach RH, MDK, debian.

BTW: Sun brzo vyjde s vlastni distribuci Sun Linux 5 zalozene na RH a intelovskyma
low-end serverama a rozsiri "Qube" radu. Jsem zvedav co se z toho
vyklube.

--
LC.