cgi jako root

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Neděle Září 8 21:51:39 CEST 2002

On Sun, 8 Sep 2002, Petr Klimovic wrote:

> Jenomze skripty vsech uzivatelu bezi pod stejnym uzivatelem nobody. To
> by mohli menit konfiguraci vsichni. A ono nejde jen o DNS. Jde o
> pridavani uzivatelu, webu, maily. To vse ma byt editovatelne pres web.

To jde prece uhlidat uvnitr toho skriptu, aby uzivatele menili jen to, na
co maji pravo - prece se do toho Vaseho systemu nejak autentizuji.
Chapu, ze je pro Vas pravdepodobne pohodlnejsi, kdybyste se mohl
spolehnout pouze na linuxova prava filesystemu a nemusel nic hlidat
sam...ale zadna jednoducha cesta krome SuEXEC jak toto udelat mne
nenapada.

> Umi to i 2.2.X ?

IMHO ne.

Ale fakt si nemyslim, ze to byla tak time-critical sluzba, ze by nebylo
postacujicim resenim skutecne nechat bezet na tom stroji neco, co bude
periodicky kontrolovat existenci priznaku, ze byly provedeny zmeny v
zonovych souborech (a tento priznak nechat generovat prislusny CGI
skript).

--
JiKos.