RH a jeho balicky

Pondělí Září 9 09:41:37 CEST 2002

Kovar Jan píše:
> Pouzivam par let Redhat, postupne vetsinou posledni verze, ktere jsou. V
> posledni dobe mi ale vrta hlavou, jaky je rozdil v baliccich, ktere dodava
> Redhat a tech, ktere dodavaji programatori Samby a Postfixu.
> Kdyz nainstaluju Sambu z RH, tak se nainstaluji tusim tri balicky:
> samba-common, samba, samba-client. Kdyz pouziji aktualni verzi od vyvojaru
> samby, tak se nainstaluje jedno RPM. Je to v tech verzich nejaky funkcni
> rozdil?
	Rozdíl bude hlavně ve verzi a pak případně v dodatečných patchích,
které přidává RH a jsou obvykle k lepšímu nebo dělají balíček
konzistenčnější s ostatními v distribuci.

> V poslednim RH byl mimo jine i postfix. Jelikoz jej pouzivam delsi dobu, tak
> jsem automaticky stahnul posledni verzi rpm postfixu a nainstaloval misto
> toho, ktery byl v distribuci. Ma to nejaky vyznam? Resp. ma vyznam ponechat
> si verzi z distribuce a updatovat jen verzema, ktere budou na Redhat
> network?
	Rozhodněte se, jestli potřebujete vždycky poslední verzi nebo se
spokojíte se starší. V updatech k distribuční verzi najdete obvykle jenom
opravy chyb té verze, která původně byla v distribuci, přičemž opravy jsou
často backportovány do starších verzí programu, aby se v maximální možné
míře předešlo tomu, že kvůli přidaným funkcím přestane fungovat něco jiného.
Podle toho buďto důvěřujte své distribuci a pravidelně aplikujte všechny
opravy, které k balíčkům vydává, nebo výrobci programu, můžete si dokonce
překládat vše sám a optimalizovat pro svůj stroj, ale budete mít asi potíže
s dlouhodobým udržením konzistence.
U jednoho balíčku na jednom počítači se to dá, dělat to ale pro větší
množství balíčků a na více strojích, pokud možno hodně různorodých, je dost
obtížné. Distributor věnuje obvykle hodně úsilí tomu, aby fungovala
distribuce jako celek, proto se většinou vyplatí spolehnout se víc na něj
než na sebe.