Jak zastavit odesilani ident (udp/113) paketu ze serveru?

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Pondělí Září 9 14:49:01 CEST 2002

Peter Surda wrote:
> [...]

Vyrabeji je treba nektere SMTP servery a zakazat se (mozna) daji v
jejich konfiguraci, nebo (urcite) na firewallu.

> Ident sa povazuje za normalnu cinnost. Ked to nepovolis, mozu narast odozvy
> niektorych sluzieb.

To zalezi na zpusobu, jak ty pakety zakazete. Pokud je budete pres
iptables DROPovat, tak odezva naroste, protoze nektere sluzby budou
cekat na timeout. Pokud je ovsem zakazete REJECTEM (nejlepe s tcp-reset
flagem), tak sluzba hned pozna, ze se odpovedi nedocka a na nic cekat
nebude.

Protoze v soucasne dobe uz sluzba ident nema IMHO zadny prakticky
vyznam, je nejlepsi na firewallu REJECTovat prichozi i odchozi pakety s
TCP portem 113.

> Avsak UDP ident som v zivote nevidel, si si isty ze to nie
> je TCP?

Nikde nevidim napsano, ze by tazatel mluvil o UDP...

Michal Ludvig