Pomale cteni souboru z FAT32 (delsi)

Stanislav Boscik stanislav.boscik na sykora.cz
Pondělí Září 9 17:09:18 CEST 2002

Nazdar lidi,

pro "kabelovy" prenos pouzivam stary 3GB hradisk Seagate s FAT32.
Vsechno funguje - jen jsem zjistil, ze pri kopirovani vetsich souboru se
rychlost cteni snizuje a to celkem podstatne. Cteni zacne na cca 4MB/s a
po zkopirovani cca 50 MB  klesne na mene nez 2 MB/s. Disk silne seekuje,
ac soubory nejsou fragmentovany.

U meho druheho disku 40GB Seagate Baracuda IV se problem projevuje take,
jen rychlost cteni neklesne o tolik procent (11MB/s -> 9 MB/s).
Predpokladam ze za  to muze rychlejsi seek.

Pri linearnim cteni z disku (dd if=/deh/hdc of=/dev/null) se problem
neprojevuje a rychlost je na celem povrchu disku cca 5-6MB/s. Cteni
souboru z toho sameho disku ve Win2000 je bez problemu - rychlost cteni
je vicemene konstantne 4MB/s.

Problem bude podle nekde v linuxovem vfat. Jedine, co jsem nasel v
dokumentaci byl option "noatime", ale jeho pouziti se nijak neprojevilo.

Pro uplnost: pouizvam standarni jadro z RedHatu 7.3 prekompilovane pro
K6-2, stroj je K6-2/550MHz, Gigabyte 5AX, 3GB disk pouziva ATA33, 40GB
disk ATA66.

Diky za vsechny namety,
Stanislav Boscik

--
Ing. Stanislav Boscik     mailto:Stanislav.Boscik na sykora.cz
Sykora CZ s.r.o.              	       http://www.sykora.cz