Xka neprijimaji konexe z jinych hostu

Michal Ka¹par mkaspar na it-media.cz
Úterý Září 10 08:25:12 CEST 2002

On Tue, Sep 10, 2002 at 08:02:34AM +0200, Roman Porizka wrote:
> Dobre, zde v Praze proslunene, rano,
> snazim se ze vzdaleneho pocitace spoustet na lokale xaplikaci, bohuzel se mi
> nedari. Na vzdalenem pocitaci mam nastavenou promennou $DISPLAY, na lokale
> povoleny vsechny konexe pomoci xhost +.
>
> Pri pokusu o spusteni mi dana aplikace pise: Error: Can't open display...
>
> Pomoci nmapu jsem zjistil, ze na port 6000 je na mem pocitaci uzavren, v cemz
> bude pravdepodobne problem. Nevite, jak to povolit?

Co to znamena uzavren? Ze tam nic neposloucha? Nebo ze je filtrovan
pomoci ipchains/iptables?

> Mam debian testing, Xka 4.1.0.

Asi nejjednodussi (a take relativne bezpecny) zpusob, jak spoustet
vzdalene X aplikace, je pouzit X11Forwarding v ssh. Tj. povolite to na
serveru sshd_config, povolite to u sebe v ssh_config. Prihlasite se pres
ssh a spoustite. O nastaveni DISPLAY se to stara samo a jede to
sifrovane.

--
Michal Kašpar