Ucty v LDAPu

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Středa Září 11 00:12:57 CEST 2002

Dne Tue, Sep 10, 2002 at 07:44:56PM +0200, Jan Kasprzak napsal:

> 	Jedna moznost je mit pro kazdy pocitac (nebo tridu pocitacu)
> zvlast LDAP podstrom a proste jednotlive ucty kopirovat do podstromu
> vsech pocitacu, na kterych dany clovek ma mit ucet. Data mam stejne
> v databazi, takze to asi nicemu nevadi.

Tohle by melo byt podporovane v nss_ldap, ale neresil jsem jak presne se ten
atribut jmenuje. Jen jsem si vsimnul v jednom z LDAP adminu, ze tam je mozne
pridavat hostname stroju, ktere ma uzivatel povolen. Ty bys zrejme
potreboval pridavat jen nejaka jmena skupin, coz uz tam asi neni.

> Ovsem u tohoto pristupu mam nekolik nejasnosti: Jak rozsirim schema
> o takovyto atribut (kde zjistim/jak zvolim jeho cislo)? Neexistuje uz
> nejake standardni rozsireni posixAccountu o neco podobneho?
> A dalsi velka nejasnost - jak tohle udelat na Solarisu? Tam zadne
> /etc/ldap.conf neni.

No ale nekde musi schema existovat. Ledaze by ho melo zakompilovane nekde v
birnace. Ale treba novell, ktery se nikde nechlubi, kde ze se nachazi
soubory s schematem ma dokumentovany nastroje, jak schema modifikovat.

> 	No a treti moznost ktera me jeste napadla je, ze by v LDAP stromu
> bylo mozno delat neco jako symbolicke linky (odkazy na jiny objekt podle
> jeho DN). Pak bych mel jeden strom uzivatelu a pak samostatne stromy
> tech "symbolickych linku" pro kazdou tridu pocitacu. Tohle je v podstate
> to same jako prvni moznost, ale prijde mi to "cistsi".

No na spravu pekna pakarna. Pohledej to nekde u toho nss_ldap.

cau
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Nikdy neni dobry napad navrhovat produkt pro chytre chudaky, ani  pro
chytre bohace. Chytri chudaci prijdou na to jak vas produkt ukrast.
Chytri bohaci si koupi cely vas podnik a kopnou vas do zadku.