Na co je mtab ?

hugo hugo na heavy-soft.sk
Středa Září 11 16:26:27 CEST 2002

Zdenek Pytela wrote:

> 	Možná autor jenom nedočetl manuálovou stránku do konce:
>               user   Allow  an  ordinary  user  to mount the file
>                      system.  The name of the  mounting  user  is
>                      written  to  mtab so that he can unmount the
>                      file system again.
> A vy taky ne:
>                                          This option implies  the
>                      options  noexec,  nosuid,  and nodev (unless
>                      overridden by subsequent options, as in  the
>                      option line user,exec,dev,suid).
> Parametr users je tam kvůli něčemu jinému:
>               users  Allow  every  user  to mount and unmount the
>                      file  system.
> [...]
ak som zavadzal tak sa ospravedlnujem, tu manualovu stranku som samozrejme
cital, ale s urovnou mojej anglictiny to nie je slavne :-) a to co tu bolo
napisane mi pripada dostatocne logicke az nato, ze u mna to vobec nefunguje :-(.
jednoducho pokial mam v fstab parameter user tak mozem mountovat, ale nemozem
umountovat. trochu som to skumal a zistil som ze mount mi zmeni vlasnika
adresara do ktoreho pripajam z hugo na root a preto umount s parametrom user
nezafunguje. viete mi poradit ako zabranim tej zmene vlastnika?

hugo