Prava ma mountny disk

Michal Ka¹par mkaspar na it-media.cz
Čtvrtek Září 12 11:15:05 CEST 2002

On Thu, Sep 12, 2002 at 10:36:43AM +0200, Števlík Marián wrote:
> Hi all,
> Som totalny zaciatocnik v Linuxe, takze prosim vas odpovede pekne po
> lopatisticky
> Podarilo sa mi mount Fat32 HDD do Linuxu (aby som zdielal data s Win)
> Ale mam problem, ze zapisovat na tento disk mam len ako root a nie ako
> mstevlik
> Viete mi poradit co stym? (ci nieco napisat do fstab ale nejako urcit prava)

Mate min. dve moznosti. Bud pri mount pouzijete options
uid=id_uzivatele_mstevlik,gid=skupina_ktera_ma_psat_na_fat (pri pouziti
gid= asi budete muset pouzit i druhou moznost, protoze pokud mountujete
jako root, nebude mit skupina prava na zapis). Tim budete vlastnit ty
soubory na fat a budete do ni moci zapisovat.
mount -o uid=uid_mstavlika /dev/hdx /sem/pripojit
Nebo pouzijete option umask=hodnota, ktera nastavi prislusna prava pro
soubory na namountovanem oddile.
mount -o umask=000  /dev/hdx /sem/pripojit
zajisti, ze adresare i soubory budou mit prava rwxrwxrwx.
Parametry muzete dat i do fstab a podivejte se na man mount sekce Mount
options for fat, kde jsou podrobnosti a dalsi uzitecne volby.

--
Michal Kašpar