co nainstalovat a cim pripojit starou masinu k novy?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Září 12 14:14:11 CEST 2002

On Thu, Sep 12, 2002 at 10:41:18AM +0200, Jarda Mikulík wrote:

> Do 386tkových desek šly strčit tzv. Overdrive 486, čož byla 486tka
> upravená pro 386tkové desky. Klasická 486tka tam asi nepojede.

Nemluvím o overdrivu. Skutečně existují desky, kde je 368DX-40 pájený
přímo na desku a je tam prázdná patice, do které jde strčit 486DLC-33.
Jednu takovou jsem měl v počítači. Když jsem si ji přinesl domů, podíval
jsem se dovnitř, uviděl prázdnou patici nadepsanou CPU a zděsil se, že
mi tam nedali procesor. Po zapnutí ale počítač naběhl a to mne uklidnilo :-).
Nejsem si ale úplně jistý, jestli tam ta 486DLC-33 jde strčit i v případě,
že tam už je 386 (manuál jsem poslal dál s deskou).

> Koprocesor tam strčíte jen 387.

Ano. Na rozdíl od 486SX, ke které existoval 487. Oboje byly ve skutečnosti
486DX, ale u každého byla uměle zablokovaná příslušná polovina chipu.

> Btw. s overdrivy se skončilo u Pentií. Tzn. že existovaly Overdrive
> Pentia do 486tkových desek. Pak se ale zrychlil vývoj a co nový procesor
> to nová patice, jiné napájení apod. vyšší frekvence, takže se od té doby
> mění obvykle procesor a deska příp. paměti najednou :-)

Asi jste si špatně zvolil značku. Moje procesory mají už pěkných
pár let stejnou patici. S tezí o zrychlení vývoje bych zak úplně
nesouhlasil. Například mezi 286 a 486 byl podstatně větší rozdíl
než třeba mezi Pentiem II a Pentiem IV.

                                                           Michal Kubeček