ntp?

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Čtvrtek Září 12 17:16:28 CEST 2002

Matthes wrote/napsal:
: Zdravim,
:
: chtel bych rozchodit na svem serveriku ntpd pro synchronizaci casu. Nemam
: s tim zkusenost a tak se chci poptat na par veci, nez se rozhodnu, zda to
: pouziju:
:
: - jak je na tom tenhle protokol s bezpecnosti (je mozne to poustet napr.
: pres ssl wraper?)

      Proč?  Kdokoliv si může přečíst jaký máte čas :-) Pokud se bojíte
podvržení paketu, tak si seřizujte čas z více počítačů najednou.

: - jake porty a protokol (tcp/udp?) to pouziva pro komunikaci a co je
:  nutne udelat v iptables, aby ty packety nezahazoval?

     123/udp  (na obou koncích)

: - jake jsou pouzitelne synchro servery u nas? (nasel jsem zatim jen
: cesnekovsky timeservery stratum1 a 2; btw. nevite, jestli na mistralu
: provozujou timeserver?)

     tik.cesnet.cz, tak.cesnet.cz a další zatím neznám

: - je lepsi synchronizovat se podle stratum1 nebo 2 (3,4,...)?

     záleží od toho, jak moc chcete přesný čas. Pro většinu lidí bohatě
stačí stratum 2

: - chtel bych to provozovat, tak, aby se server synchronizoval z venku a
: zaroven slouzil jako timeserver pro vnitrni minisit - ma to vubec cenu?

    Ano, má. Předpokládám, že to, že budete mít čas posunutý o setiny
vteřiny nevadí. Nebo se mýlím?

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>