Kdy bude RH 8.0?

Pátek Září 13 12:22:43 CEST 2002

Tomas Hlavacek píše:
> Prominte hloupou otazku, jsem vsechno, jen ne ekonom.
>
> Jak si spolecnost jako je RH pomuze, kdyz do posledni chvile utaji
> termin vydani stabilni verze? Podle me tim spis uskodi svym potencialnim
> zakaznikum, kteri pak nevi, jake budou featury a kdy bude stabilni
> distribuce k dispozici. Pak maji takovi zakaznici dve moznosti -
	Ví se, že je to dvakrát do roka, na jaře a na podzim.
Vlastnosti se dají odpozorovat z kontinuální alfy (rawhide) nebo několika
betaverzí, které se vydávají měsíc až tři před vydáním ostré verze.

> dopomoct si nejakou starou distribuci, ktera treba nema featury, ktere
> chteji a najmout si admina, co je tam _nejak_ dostane. A nebo se uchylit
	Nějak? Všechno se do systému dá dopravit úplně legálně a v souladu
s koncepcí celé distribuce. Admina k serveru potřebujete v každém případě.

> k nejakemu opravdovemu komercnimu reseni, od ktereho clovek vi, co muze
> ocekavat, treba k nejakemu komercnimu Unixu nebo nedej panbuh k Woknum.
	Informací ke správnému rozhodování je dost, ale rozhodnutí stejně
obvykle dělá vedení. Firemní strategie může být klidně založená na komerčním
unixu nebo na čistém windowsovém řešení s uzavřenými nedokumentovanými
formáty, proč ne.

Peter Surda píše:
> <flame>Tak ti treba</flame>
> :-)

> Chrania sa, lebo im nikto nemoze spatne hovorit "toto ste slubili a nefunguje
> to".
	I tak se stávají drobné úlety jako před půl rokem, ale to je cena,
kterou Američané platí za svůj dokolale fungující systém soudnictví.
Ale hlavně je to jejich rozhodnutí, nechci použít dříve oblíbenou frázi
o "vměšování do vnitřních záležitostí" - prostě jestli je to pro vás
nepřekonatelná obtíž, vyberte si jinou distribuci, je jich dost.
Nebo skupte většinový podíl akcií a změňte vedení :-).

> x.0 od RH nikdy moc "stabilni" neni, odporucam sa tomu vyhybat alebo pouzit
> len po doraznom otestovani. Dlhodobi uzivatelia RH sa istotne pamataju na
> problemy s prechodom na glibc v 5.0, 6.0 sa uz nepamatam co mala, 7.0 bola
> hrozne nestabilna (jadro a gcc). Neberte to ako kritiku, skor ako
> konstatovanie. Sam pouzivam prakticky vsade RH, ale x.0 by som nikde nedal.
	Podle mě nultá verze byla hrozná jenom jednou, to ostatní bych
nazval normální dětstké nemoci spojené se zaváděním nových technologií
(pamifikace, glibc, gcc atd.), které se čas od času stanou i v !0 verzích
(ext3). Pokud někdo instaluje server ponovu nebo se s Red Hatem (ale stejně
tak s Mandrakem, se SuSE, ...) teprve seznamuje, ať si tam dá klidně i nulu,
updatované jsou všechny stejně dobře a ta poslední verze bude mít vždycky
navíc tu výhodu, že o něco delší dobu vydrží, pro ty starší prověřené se
později hůř hledají hotové balíčky.

> Ked chces nove ficury, nic ti nebrani pouzivat package z rawhide. Bugzilla
> funguje aj s tym.
	A služba up2date funguje i na vydané betaverze.