skripty a hesla

Pavol Zibrita palo na and.sk
Pátek Září 13 12:55:47 CEST 2002

Zdenek Mazanec wrote:

 > Je mi veru zahadou, jak chcete pozadat sluzbu xy o vysledek cehosi (dejme
 > tomu sql dotazu) ANIZ by jste se byl nucen prokazat nejakym jmenem/heslem
 > nebo jejich EKVIVALENTEM. Nikdo nerika, ze webovy skript ma mit databazi
 > hesel, ale zcela jiste potrebuje jedno jmeno a jedno heslo, na zaklade
 > jejichz znalosti je schopen otevrit spojeni do databaze a neco tam
udelat.
 > Otazka zni, jak skriptu tyto dve veci rict a nemit je v _nejakem_
 > souboru(*).
 >
 > (*) v principu textovem souboru. Odhledneme od moznosti kompilovanych
> [...]

No, podla mna by to vcelku islo, s tym, ze na nejake databazove dotazy
existuje uzivatel s malymi pravami (napriklad len na select.. takze jeho
heslo by mohlo byt skriptoch - alias moc by to nevadilo - ked si to raz
moze pozerat cez web, preco nie aj priamo cez databazu, pokial tam ale
nemoze spravi neporiadok...) a potom, kazdy uzivatel ktory chce nieco
pozerat a menit v databaze cez script na webe, musi poskytnut svoje
heslo a meno, ktorym disponuje aj databaza.
Teda, toto riesenie vyzaduje bud:
   - databaza ma zoznam uzivatelov, ktory maju pristup na citanie
zapisovanie do tabuliek a tak netreba nic pisat do scriptu. (myslim ze
toto nie je problem spracit, akurat to moze byt narocne)
   - databaza si uzivatela authentifikuje dotocne, napriklad cez pam,
alebo podobne. Neviem ci taketo riesenie je, ale mozno by nemolo odveci :)

Palo Zibrita