zavislosti

Pátek Září 13 14:10:52 CEST 2002

On Fri, 13 Sep 2002, Zdenek Pytela wrote:

> 	U něčeho je to jasné, ale u něčeho ne. Tak konkrétně:

Takze se nejake nesmyslne zavislosti nasly, ale jak dlouho to trvalo! ;)

> 1. Opravdu nejlepší příklad byl nedávný update balíčku php, který najedou
> požadoval asi 10 devel balíčků, i když dřív to nutné nebylo (samozřejmě
> ani potom, ale dřív nebyly stanoveny ty nesmyslné závislosti). Hlavně to
> zdůvodňování autora, proč to tak musí být, bylo zvláštní. Po 2 týdnech
> diskusí ustoupil a vydal další aktualizaci.

Tak to asi byla opravdu blbost.

> 2. V RH 7.3 už to tak není, ale v 7.1 nebo 7.2 určitě nebylo možné smazat
> ttfonts-ja, protože je vyžadoval ghostscript. V anglické instalaci, nikoli
> v japonské, pochopitelně.

Tohle mne taky namichlo. Souvisi to s pokusem pouzit knihovnu VFlib2, na
ktere je z nejakych neznamych duvodu prilepena zavislost na japonskych
fontech.

> 3. vim-X11 požaduje gpm, a to je pro mě úplná záhada. Mám zrovna jeden
> jednoúčelový stroj, kde není myš (není tam ani Xserver, to taky byla
> zábava), a z nějakých důvodů prostě lpím na gvimu na dálku. gpm zabírá málo
> místa, ale stejně je tam zbytečně, a to vim-X11 není jediný, kdo ho chce.
> Proč chce esound a audiofile se radši ani neptám - dřív to býval editor...

Esound a audiofile pouzivaji knihovny z Gnome, ktere zase pouziva gvim. Co
kdyby treba bylo na otevreni menu napichnute, ze se z reproduktoru ozve
nejaky hezky zvuk? :)

On Fri, 13 Sep 2002, Jan Kasprzak wrote:

> 	No ale k veci: gvim pouziva pro zobrazovani terminalovy widget
> z Gnome, cili proto pak potrebuje esound a audiofile, a proto potrebuje
> GPM (kvuli obsluze mysi uvnitr toho widgetu).

Jestli je terminalovym widgetem mineno zvt, tak to tedy afaik nepouziva.
Gpm, resp. libgpm, je prilinkovane i k obycejnemu terminalovemu vimu kvuli
obsluze mysi na konzoli ci v xtermu. Proc je i u gvimu nevim, nejspis je
to omyl. RPM a asi ani autor specu za to nemohou, ta zavislost je odvozena
od pouzitych dynamickych knihoven, ktere zase primo vychazeji z obsahu
Makefile.

--Pavel Kankovsky aka Peak
"Welcome to the Czech Republic. Bring your own lifeboats."