Fwd: České fonty v X

Jirka Němec blupix na seznam.cz
Neděle Září 15 12:31:36 CEST 2002

Dobrý den.
Mám problém s zobrazením českých znaků v programech jako: gvim, Abiword,
Bluefish, windowmaker, xterm a většiny dalších editorů nenapsaných pro KDE.
Všechny lišty, tlačítka (mimo windowmaker a xterm) a nastavení jsou česky ale
v hlavní části editorů, myslým že se to nazývá editační pole nefungují české
znaky a misto nich se zobrazuje é,3/4...  Když kus textu zkopíruji do
schránky a vložím to do programu napsaného pro KDE, vloží se
správně české znaky.
Myslím, že problém by mohl být někde v nastavení GTK, ale už nevím kde to
nastavit. Pokoušel jsem se přepsat iso8859-1 na iso8859-2 ve většině souborů
v /etc, ale nezabralo to.
Nedá se nějak nastavit u fontserverů jako standardní iso8859-2? Možná tam
jsou fonty jenom zapsány ve formátu např.
-bitstream-charter-medium-r-normal-*-*-140-*-*-p-*-*-* a používá to pak
iso8859-1.
Používám Debian Linux Woody 3.0-0 a v linuxu jsem začátečník.
Za rady vám předem děkuji.
--
Jiří (BluPix) Němec

E-Mail:blupix na seznam.cz