Samba a WinXP

Jan Houstek housj0am na alma.karlov.mff.cuni.cz
Neděle Září 15 23:56:53 CEST 2002

> Pokud to udělám a chci změnit doménu bez JAKÉHOKOLIV připojení k Samba
> serveru, po zadání jména root a hesla mi Win XP odpoví o připojení k
> doméně DOM došlo k následující chybě: Zadaný uživatel neexistuje.
> Přitom na Samba serveru uživatel root samozřejmě je, příkazem
> smbclient vše funguje, ale přihlášení do domény se nedaří. Přitom
> Samba server JE vidět, jako root se na něj normálně přihlásím přes smb
> - když chci namapovat disky ručně. Úpravu registrů, co byla zde na
> konfere jsem provedl. Poraďte mi, pls. Dík J. Hroch

Velmi strucny postup pro pripojeni XP do samba domeny:

1) nakonfigurovat sambu jako PDC (security=user, logons=yes, shary
netlogon a profiles ...)

2) alespon docasne umoznit uzivateli root na dalku zakladat ucty pocitacu:
   a) vypnout invalid users = root (pokud to tam bylo)
   b) smbpasswd -a root (zalozit uzivatele root v sambe)
   c) add user script = /usr/sbin/useradd -d /dev/null -g 100 -s /bin/false -M %u

3) ve windows aplikovat zminenou zmenu registru a ZKONTROLOVAT regeditem,
zda se skutecne provedla (v urcitych verzich toho souboru je chyba)

4) v jakemsi windowsim okne pridat pocitac do domeny (je treba zadat
uzivatele root a heslo z bodu 2a)

5) po nalogovani by melo byt vse v poradku (alespon me se to povedlo).

Nejvetsi prekazkou jsou asi body 2c a 3, doporucuji se na ne zamerit, zda
je vse v poradku.

-- Honza Houstek