ntp?

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pondělí Září 16 10:16:48 CEST 2002

Tak, po pravde receno, ted z toho mam v hlave totalni bordel. Asi jsem
funkci ntpd opravdu pochopil spatne. Kdyz jsem premyslel o synchronizaci
casu v siti, tak jsem si o tom precetl par clanku, co se valely po internetu
a z nich mi vyplynulo, ze na dialupu neni mozne ntp pouzit, protoze
potrebuje permanentni pripojeni, protoze prubezne synchronizuje a diky
prubezne synchronizaci i nejak stanovuje, jakym zpusobem se odlisuji lokalni
hodiny a dokaze pak v kazdem okamziku zhruba odhadnout odchylku od spravneho
casu. Zaroven tam bylo doporucovano pouzit pro dial-up utilitu ntpdate.
Nejak jsem si z toho vykalkuloval, ze nejlepsi bude pri kazdem pripojeni
jednorazove srovnat cas pomoci ntpdate a zaroven na stejnem stroji mit
pusteny ntpd, ktery bude tento "spravne srovnany cas" servirovat ostatnim
pocitacum (smes ruznych verzi Woken).
Aplikaci chrony, kterou mi tu nekdo doporucoval jsem vyzkousel, ale nedostal
jsem z ni, co jsem chtel - smerem k internetu potrebuju jednoduchou utilitu,
co odesle dotaz na zadany ntp server a hned a bez nejakych "sofistikovanych"
metod ho na pocitaci nastavi stejne, konec, tecka.
Jinak jsem z cele diskuze ziskal pocit, ze sychronizace casu je pro me
zbytecny luxus ve stylu "za moc penez malo muziky", takze to zase s klidnym
svedomim pustim z hlavy s tim, ze se svet nezacne tocit na druhou stranu
jenom proto, ze tu jedny Wokna ukazuji o par minut jinak nez druha.
Diky za vsechny prispevky.

S pozdravem Zdenek Bohm