Re: Jak si zvolit neprůstřelné heslo

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Září 16 12:38:05 CEST 2002

"Hana Skoumalova" <Hana.Skoumalova na ff.cuni.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:3D85AAB0.5050101 na ff.cuni.cz...

> Navíc neznal administrátorské heslo (a jejich systémák
> taky ne, protože to instaloval už asi před dvěma lety),

Nuz smola. Riesenie existuje tak v Linuxovom, ako aj
Win svete, ale v casovej tiesni sa realizuju dost blbo...

> byla sobota odpoledne a večer letěl na konferenci,
> na kterou měl v tom notebooku  nachystanou nějakou
> prezentaci v PowerPointu. Klasická situace na mašli,

Nuz, stane sa. Mna by teda nenapadlo ist na konferenciu
s prezentaciou _iba_ na disku. Stat sa moze vselico
a iny pocitac clovek zozenie lahsie ako novu prezentaciu.

> ani nevím, jak to dopadlo. Zajímalo by mě ale, jestli
> by se něco  takového mohlo stát i v Linuxu. Jestli si
> člověk taky může uložit v hesle nějaké "exotické"
> znaky, které pak nedokáže napsat.

Urcite ano. Klavesnice v X a na konzole su rozdielne
a je kludne mozne, ze co sa podarilo zadat pri volani
passwd, klavesnica nastavena na prihlasovacej obrazovke
X nezvladne (o konzole nehovoriac).

Na druhej strane opravit takuto situaciu je v Linuxe
trivialne, aspon pokial teda clovek nema zaheslovany
uz BIOS. Zrejme to podobne pojde aj na Win, ale tam
sa natolko nevyznam.

Zdravi
--
                                                        Stano