Emacs (Was: VIM)

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Středa Září 18 15:47:03 CEST 2002

   From: Ladislav Danko <ladislav.danko na acsnet.sk>
   Date: Wed, 18 Sep 2002 10:32:53 +0200

Zdravím,

neodpovím na vaši otázku, nicméně se pokusím nastínit, jak je tento
"problém" možné vyřešit v editoru Emacs.

   > <---cut here--
   > toto odsadene medzerami nie je
   >    toto je nejaky text s troma medzerami od zaciatku
   >    toto je tiez s troma medzerami od zaciatku
   >    a tento je rovnako odsadzovany troma medzerami
   > tento uz opat nie je odsadeny
   > <---cut here--
   >
   > a ked chcem z tych troch riadkov odstranit medzeri, nadstavim sa na prvy
   > z nich, tri krat delete, o riadok nizsie, tri krat...

Hned mne napadlo asi deset možností, jak to udělat a proto vybírám ty
nejefektivnější:

1. pomocí regionu
   - kurzor umístím na první mezeru v druhém řádku, SPC (položíme značku)
   - kurzorem se posunu na první znak odlišný od mezery na řádku 4 (tím je
     označen celý region)
   - C-x r d (delete-rectangle) a je to.

2. M-x delete-whitespace-rectangle
   - kurzor umístím na písmeno 'a' ve čtvrtém řádku (tedy na stejnou
     pozici, jako v předchozím případě)
   - M-x delete-whitespace-rectangle a je to

Samozřejmě je možné nahrát si makro, nechat ho poté provést ještě dvakrát,
ale zdá se mi to velmi neefektivní.
--
Pavel Janík

Hey, if pi == 3, and three == 0, does that make pi == 0?
                  -- Larry Wall