VIM

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Pátek Září 20 17:04:57 CEST 2002

Ladislav Danko wrote:
> <---cut here--
> toto odsadene medzerami nie je
>    toto je nejaky text s troma medzerami od zaciatku
>    toto je tiez s troma medzerami od zaciatku
>    a tento je rovnako odsadzovany troma medzerami
> tento uz opat nie je odsadeny
> <---cut here--
>
> a ked chcem z tych troch riadkov odstranit medzeri, nadstavim sa na prvy
> z nich, tri krat delete, o riadok nizsie, tri krat...

Jiste i takhle by to slo, ale mnohem lepsi je treba:
1) oznacit vsechny ty mezery blokovym vyberem (Ctrl-v) a pak zmacknout x
(nebo delete) jenom jednou.
2) Oznacit vsechny inkriminovane radky (Shift-v) a smazat vsechny mezery
ze zacatku radky (nebo prave tri mezery, jak je libo) nejakym peknym
regularnim vyrazem.

Ale pochopitelne ma pravdu i Pavel:
 > Samozřejmě je možné nahrát si makro, nechat ho poté provést ještě
 > dvakrát, ale zdá se mi to velmi neefektivní.

:-))

ML