wins a mnoho siti

mufprig na hi-net.cz mufprig na hi-net.cz
Neděle Září 22 03:23:04 CEST 2002

Zdravim,

mam par otazek ohledne wins. Uz lezim nekolik dni v howto a nejak z toho porad
nejsem moudrej :-(

                   Pc1_1                   Pc1_2     Pc1_3
                    |              Subnet 1   |              |
           |                                               |
         -----                                          -----
         | R1| Wins                                  | R2 |
         -----                                         ------
           |        Subnet 2                            |  Subnet 3
  --------------------------              -----------------------------
   |            |                |                 |            |          |
 Pc2_1  Pc2_2         Pc2_3         Pc3_1    Pc2_3  Pc3_3

Nastaveni wins na Routeru 1. samba 2.2.3.a

smb.conf

hosts allow =10. 127.
interfaces = 10.1.2.1/24 80.188.32.9/29 10.10.2.254/24 10.2.1.254/24
80.188.32.6/29
local master = yes
os level = 100
domain master = yes
preferred master = yes
wins support = yes
dns proxy = no

No a pokud jsem to dobre pochopil a aby bylo mozne videt ze subnetu 3 az do
subnetu 2 tak je zrejmne potreba taky na Router 2 nainstalovat sambu coz mam
a zde je jeji konfigurace.Pokud by to potreba nebylo tim lele :-)

Samba 2.0.10

smb.conf

hosts allow = 10.
interfaces = 10.1.14.1/24 10.1.2.2/24

Tuto sekci nejak nechapu :-( muze mi to nekdo objasnit?
# Configure remote browse list synchronisation here
#  request announcement to, or browse list sync from:
#	a specific host or from / to a whole subnet (see below)
;   remote browse sync = 192.168.3.25 192.168.5.255
# Cause this host to announce itself to local subnets here
;   remote announce = 192.168.1.255 192.168.2.44

local master = yes
os level = 60
domain master = no
preferred master = yes
wins support = yes
dns proxy = no

Zatim jsem to zkousel timto systemem a to tak ,ze jsem mel na routeru 1
pustenou sambu a na pc3_1 jsem mel nastavenej jako wins server prave ten
router1. Pc v subnetu 3 jsem samozrejmne videl a mohl jsem k nim i
pristupovat. Pak jsem videl skupiny v subnetu 1 ,ale jakmile jsem na ne
kliknul tak mi to napsalo,ze sit neni dostupna. Pokdu jsem si dal vyhledat PC
v subnetu 2 tak mi ho to prez nazev nenaslo ,ale kdyz jsem ho dal vyhledat
pres IP adresu a pak opetovne pres nazev tak uz ho to naslo.
Takze ma otazka zni jak je to vlastne s wins a kde je potreba je vsude
nainstalovat a pokud na obou routrech tak pak se nastavuje v kilentech jako
wins server ten co je domain mastre a nebo ten co je na lokalnim subnetu?
Pripadne jestli nemam nekde chybu v tech konfiguracnich souborech.

Predem dik za pomoc

--
S pozdravem.

[MUFPRIG]