samba - zmena hesla z win

housj0am na karlov.mff.cuni.cz housj0am na karlov.mff.cuni.cz
Neděle Září 22 21:13:26 CEST 2002

> Nevite nekdo, je-li mozne nakofigurovat sambu tak, aby si uzivatele
> mohli ze svych win pracovnich stanic zmenit sve heslo, tak jak byli
> zvykli ze serveru s win NT a nemuseli chodit k sambe a uzivat
> smbpasswd?

:-)))

Tak tohle je fakt sranda. Asi pred tydnem jsem tu resil problem, jak tohle
naopak uzivatelum znemoznit (a na urovni samby se reseni nenaslo).

Pokud vim, tak to je Ovladaci panely > Hesla > Zmenit heslo > Jina hesla >
Sit Microsoft > stare heslo + 2 * nove > a je to (postup samozrejme jen
orientacni, presne to z hlavy nevim). Pripadne na winNT a vyssich
ctrl+alt+del a zmenit heslo. Tohle vsechno mi funguje tak nejak samo a
vypnout to jinak, nez ze rootovi (presneji smbd bezicimu pod rootem)
nejakym zpusobem zmenoznim zapis do souboru smbpasswd, neumim.

Jakou mate verzi samby?

-- Honza Houstek