Program pro navrch plosnych spoju pod Linux

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Neděle Září 22 20:30:39 CEST 2002

On Sun, 22 Sep 2002 14:11:28 +0000 (UTC), Dalibor Straka wrote:

: shanim %SUBJECT% pod Linux.

Snad $SUBJECT, nie? :-)

Pouzivam pcb - URL nemam poruke, vygooglujte si (pre blizsiu
specifikaciu dajte napr. meno autora - Thomas Nau).

: - Doba uceni a dostupnost dokumentace (cesky, anglicky, jen ne proboha
:   nemeckou)

Uciaca krivka celkom v pohode, anglicka dokumentacia je.

: - velikost programu a knihoven, aktualizace knihoven (nove soucastky)

Velkost radu jednotiek MB.

Kniznice a aktualizacia nic moc. S TTL samozrejme problem
nie je, ale take veci ako konektory a.p. uz su na tom horsie.
Vlastne kniznice sa robit daju, ale pomerne zlozito - ak
takych suciastok nie je moc, radsej pouzijem genericky
objekt (a la DIL 16).

: - omezeni (treba: nelze udelat vetsi tistak nez a5 :-(, nebo maximalne
:   20 soucastek :o)

GPL program.

: - kompatibilita (moznost importu navrhu z jinych systemu (Orcad, eagle,
:   formica, cadstar, ale i jejich knihoven)

Nula bodov.

: - v neposledni rade ovladani, jak se vam s tim pracuje, dojmy ;), proste
:   osobni subjektivni pocity :)

Mne sa s tym robi vcelku dobre, ale nie som ziadny profik, robim
len tak sem-tam nejake kusovky. Ako tak pozeram, posledny
plosak bol velkosti cca 160 x 90 mm, 100 suciastok, 350 pinov,
skoro jednostranny (radovo jednotky prepojok) - s tymto nema
pcb ziadne problemy. Ak ste na tom podobne (co asi budete,
inak by Vas zaujimali exporty pre NC stroje, netlisty a.p. :-)),
nebudete mat problem. Nejake musky to ma - to UI je trochu
kostrbate - ale pomer vykon/cena je vynikajuci :-)

Nebolo to tu spominane ako poziadavka, ale pre istotu: autorouter
to _nema_, ide o ciste rucne kreslenie.

Urcite odporucam skusit.

Este mi raz niekto odporucal vutrax, ale k tomu som sa este
poriadne nedostal. Je pre Linux zadarmo, ale tusim tam nejake
obmedzenie je (ale mozno kecam).

Zdravi
--
                                   Stano