Adaptec RAID radice (podrobnejsi popis - delsi)

Ladislav Danko ladislav.danko na acsnet.sk
Pondělí Září 23 10:48:21 CEST 2002

On Monday 23 September 2002 10:32, Matus "fantomas" Uhlar wrote:
> Ladislav Danko <ladislav.danko na acsnet.sk> wrote:
> -> On Friday 20 September 2002 11:11, Pavel Kankovsky wrote:
> ->> Mimochodem, jak to vypada s pristupovou dobou u nahodneho cteni?
> Ta ->> by mela proti samostatnemu disku poklesnout (temer) na
> polovinu (opet ->> z toho duvodu, ze lze operace distribuovat na dva
> disky). -> no, o tomto som ochotny pochybovat. ak oba disky v raid-1
> budu nahodne -> citat, tak rychlost nahodneho citania celku v raid-1
> bude (podla mna) -> priblizne rovnaka ako pri samostatnom disku.
>
> Ale kdeze, vzhladom na to ze pri RAID-1 mate dve kopie dat na dvoch
> [...]
skusim hypoteticky:
pripad jedna: dva mirror disky, radic da poziadavku na citanie (pre
zjednodusenie) jedneho sektoru a od ktoreho disku dostane ako od prveho
data, tie posle na vystup a to co dostane od druheho disku zahodi ako
_uz_nepotrebne_. co sa vsak stane, ze obe hlavy disku su v dost
nevyhodnej polohe, ze musia prebehnut cez cely povrch disku kym sa
dostanu k danemu sektoru? riesenie -> radic drzi hlavy jednu na okraji
disku a druhu na vnutornej stane platne disku. ci toto vsak radic vie
robit, netusim, skor si myslim, ze je to vec logiky disku, nie radica.
pripad dva: radic dostane poziadavku od systemu na citanie, vyhodnoti,
ktory disk ma hlavicku blizsie a na ten presmeruje poziadavku. ist by
to mohlo. v postate ide o akesi riesenie pripadu _jedna_.

pri zapise je to jedno, vsetko ide na oba disky a zapis je (priblizne)
rovnako rychly ako pri jednom disku (bavime sa o mirror, ze?).

laco.