Konverze z háčků a čárek na hacky a carky

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Září 23 12:35:22 CEST 2002

On Mon, Sep 23, 2002 at 12:23:03PM +0200, Jirka Jurek wrote:
> Potoebuji vyhledávat v databázi podle klíeových slov a chci, abych na
> dotaz "zaba" našel i odpovidi "(r)ába" nebo "Zaba". Jinými slovy pro písmeno
> s háekem nebo eárkou potoebuji znát jeho neháekovanou, neeárkovanou verzi.

 Zrovna nedavno mne nekdo upozornil na to, ze existije libunac, ktera
 je standardne napr. v debianu. Pracuje to s UTF a podporuje radu jazyku.

 Nerekl jste pro jako DB, pokud PostgreSQL tak v pripade Latin-2 nebo
 win125[0|1] muzete pouzivat built-in funkci to_ascii(). Myslim, ze
 dokonce nekdo ma v umyslu udelat do contribu API i k libunac.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/